ساخت لنت ترمز سمند امکو با قطعات بلا استفاده آهنی!

لنت های ترمز و کلاچ به طور سیستماتیک حاوی آزبست هستند. از آنجایی که این گونه لنت ها به دلیل فرسودگی و پارگی به طور مرتب تعویض می شوند، امروزه به ندرت لنت های ترمز دارای آزبست یافت می شوند.

لنت ترمز سمند امکو و دیگر ماشین ها نیز بعد از استفاده طولانی مدت باید تعویض گردند تا در حین رانندگی دچار خطرات ناشی از ترمز نشوند.

تنها استثنا بالابرها، پله برقی ها و سیستم های جرثقیل هستند که در آنها از لنت های ترمز برای ترمز الکتریکی استفاده نمی شود، بلکه فقط برای مسدود کردن و به عنوان ترمز اضطراری استفاده می شود. در این مورد، سایش کوچک است.

مواردی که در آن دیسک ترمز خم شده مقصر سنگ زنی است دشوارتر است. آن وقت است که باید غریزه مطمئنی داشته باشید: ابتدا از پشت به کالیپر ترمز نگاه کنید، چرخ را بچرخانید و دیسک را از نزدیک تماشا کنید.

اگر لنت ترمز را در یک نقطه لمس کند، خم شده است و باید به آرامی با دو انگشت به عقب خم شود، یا با انبردست دماغه صاف که با لایه‌هایی از نوار چسب پوشانده شده باشد و نیروی بیش از حد وارد نشود. متأسفانه، اگر خمش خیلی شدید باشد، دیسک باید تعویض شود.

از بین بردن ترمزهای دیسکی سنگ زنی با این حال، اگر دیسک به طور مداوم به لنت ها ساییده شود، کالیپر ترمز باید دوباره در مرکز قرار گیرد.

برای انجام این کار، دو پیچ بست که کالیپر ترمز را در جای خود نگه می دارد، باز کنید. سپس اهرم ترمز را بکشید، که ترمز را در موقعیت مرکزی قرار می دهد. با کشیده شدن اهرم ترمز، دوباره پیچ ها را ببندید.

به هر حال اگر ترمزهای دیسکی لیز بخورند، نگاهی به لنت ترمز مهم است. زیرا اگر لنت ها فرسوده شوند، باعث ایجاد صدای پس زمینه تحریک کننده و کاهش قابل توجه اثر ترمز می شوند. پس تنها راه حل تعویض لنت ترمز است.

هرکسی که پس از یک فرود طولانی مدت با ترمزهای دائمی ترمز فشار زیادی به ترمزهای خود وارد کرده باشد نیز می تواند تحت تأثیر پدیده لنت ترمز لعابدار قرار گیرد.

سپس یک لایه نازک و شیشه ای روی لنت ها تشکیل می شود و اثر ترمز از بین می رود. اما این لایه را می توان با کمی حوصله و سمباده با گریت 150 جدا کرد.